وزارت نفت: قیمت گاز پتروشیمی 4 برابر می‌شود


  
وزارت نفت: قیمت گاز پتروشیمی 4 برابر می‌شود 16:32

هم اکنون قیمت گاز پتروشیمی‌ها حدود سه سنت است با این وجود سایت وزارت نفت به نقل از یک مقام مسئول اعلام کرد: احتمال زیاد گزینه ١٤ سنت از میان قیمت‌های مطرح برای هر مترمکعب گاز خوراک پتروشیمی‌ها انتخاب خواهد شد.

به گزارش پانا نیوز به نقل از وزارت نفت، گمانه زنی‌ها در راهروهای مجلس حاکی است قیمت گاز تحویلی به پتروشیمی‌ها پس از تبادل نظر کمیسیون صنایع و معادن با وزیر صنعت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و تولیدکنندگان ١٤ سنت مقرر خواهد شد.

بر همین اساس یک مقام مسئول خبر از قوت گرفتن تصویب قیمت ١٤ سنت برای گاز تحویلی به پتروشیمی ها داد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیش‌تراظهار کرده بود: با هدف حفظ منافع همه مجتمع‌های پتروشیمی قیمت خوراک تحویلی در حال بازنگری بوده و به زودی نهایی و ابلاغ خواهد شد.

محمدحسن پیوندی افزود: پس از اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی و واگذاری شرکت‌های پتروشیمی نحوه تامین خوراک و قیمت آن چالش‌های مختلفی را در پی داشته و به ویژه قیمت ارزان گاز تحویلی به برخی مجتمع‌ها سبب بروز اختلاف‌هایی شده است.

وی ادامه داد: در قانون هدفمندی یارانه‌ها آمده است به منظور تشویق سرمایه گذاری در صنایع نفت گاز، پالایش و پتروشیمی قیمت خوراک پتروشیمی‌ها باید ٦٥ درصد سبد صادراتی فوب خلیج فارس و ثابت به مدت ١٠ سال باشد که این قانون دارای اشکال بوده و چون در زیر مجموعه گاز آمده با مشکلاتی همراه است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد