نکته بسیار بسیار مهم ( حتما بخوانید )


 

 متاسفانه رشد شاخص بیش از حد پر شتاب شده است.این روزها بازار صحنه تقابل عرضه کنندگان و خریداران است و تا به الان خریداران با تکیه بر عامل محکم و تاثیر گذاری به نام نقدینگی توانسته اند بر عرضه ها غلبه کنند.برخی صحبت از رشد حبابی بورس می کنند که این ادعا اصلا منطقی نیست.قیمت ها در بسیاری از نمادهای بزرگ و بنیادی در حال حاضر منطقی ست ولی برای رشد بیشتر باید اخبار بنیادی قویتری همچون تعدیل مثبت در گزارش های 9ماهه به آنها برسد. جدای از سهام بنیادی زیادی که در بازار وجود دارند برخی سهام نیز هستند که به وسیله سرمایه های زیاد برخی حقیقی ها با توجه به سرمایه کم  این شرکت ها رشد داشته اند همچنان نیز با پی بر ای های باید گفت نجومی در حال رشد هستند.جالب این جاست در این سهام در حالی که در حال حاضر پی بر ای های بیش از 20 و بعضا 30 را شاهد هستیم برخی اظهار می کنند که: در بازار شنیده ایم که فلان سهم تا یک ماه آینده یا حتی کمتر 100 درصد رشد دیگر خواهد داشت.هر چه جستجو می کنیم برای رشد برخی این سهام دلایلی نمی یابیم.مثلا یک شرکت با زیان نهایتا بتواند سود خود را برای سال آتی به 20 تومان برساند ولی در حال حاضر نزدیک به 400 تومان قیمت دارد.یعنی با قیمت 400 تومان در یک سال آینده به پی بر ای 20 می رسد.برخی از این سهام طرح توسعه دارند و نهایتا با بهره برداری از این طرح توسعه سودش سه برابر می شود که با آن سود جدید و قیمت فعلی تازه به پی بر ای 15 میرسد.در این رابطه توصیه اکید ما این است که از خرید این گونه سهام پرهیز کنید و کم کم به سمت سهام بنیادی بازار که در گزارش های آتی تعدیل سود دارند و یا طرح های توسعه مهمی دارند حرکت کنید و دنباله رو حرکت سفته بازار نشوید.

همچنین بهتر است بورس نیز اقدامات لازم در جهت رشد بی رویه این گونه سهام با پی بر ای های بالا را بگیرد نه اینکه در سهام بزرگ بورس به صورت دستوری عرضه کند.مسلما این کار یعنی جلوگیری از سفته بازی ها از هیجانات کاذب بازار نیز خواهد کاست . یک نکته دیگر اینکه این روزها بهترین راه برای جذب نقدینگی از بازار عرضه اولیه های بیشتر می باشد .متاسفانه در ماه های اخیر که بورس رشد زیادی داشته است خبری از عرضه اولیه ها نبوده است .


متاسفانه خود ما با ایجاد هیجان  و سفته بازی رشد های بی منطق را برای بازار رقم می زنیم و بعد از اینکه عرضه های حقوقی های فعال بیشتر شد خود ما با ادامه هیجان های منفی به افت بیشتر قیمت ها کمک می کنیم و بار دیگر حقوقی ها از فرصتی که ما ایجاد کرده ایم استفاده کرده و در قیمت های منفی به جمع آوری سهام می پردازند.


همانگونه که خواندید بخشی از گزارش روزانه را برایتان دوباره گذاشتم که خیلی مهم است.


همانگونه که میدانید از اول دیماه گزارشات 9 ماهه روانه بازار خواهد شد و با این وضعیتی که شرکتهای بی بنیان و رشد بی رویه ای که داشته اند , گزارشات 9 ماهه نشان از عدم رشد منطقی این سهم ها دارد و ریزش آنها را پیش بینی می کنیم. لذا به شدت از این سهم ها چه در سود زیاد و یا کم هستید دوری کنید و خدا را شکر کنید که در دام سفته باز ها اسیر نشده اید

سال گذشته بازار سکه را بخاطر آورید و زمانیکه در انتهای عطش بازار سکه به 1550000 هم رسید و بعد از آن شیب نزولی تا حالا ادامه دارد و تقریبا کسانیکه بعد از 900000 تومان سکه خریده اند هیچ سودی تا کنون نداشته اند.

به همین دلیل نباید به این بازار دل بست و اگر سازمان بورس فکری به حال این وضعیت نکند , در چند ماه آتی شاهد فیلتر شد معامله گران با سود بالا و بخش اعظمی از تازه کار ها که از بورس فرار می کنند را شاهد خواهیم بود.


کسانیکه با اصول خرید می کنند و بنیانها را خرید کرده اند واز پی بر ای بالای 7 دوری می کنند می توانند در این ریزش جان سالم به در برده و در امان بمانند و در غیر اینصورت دلیلی برای پی بر ای بالای خود داشته باشند که منطق بازار آنرا قبول کند.


سلامت و شاد باشید و بدانید این بازار از 1346 بوده و تا 1446 هم خواهد بود و این ما هستیم که از بین می رویم و نه بازار.

حریص نباشید و به سود خود قانع




نظرات 1 + ارسال نظر
همکلاسی سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 08:14

سلام

امان از حرص وآز آدمی ، آقا ما یه دوماد داریم ( ) اومده با آب و تاب از بورس گفته و آتیششو به جون ما انداخته ، ما هم که فقط مونده شورتمونو بفروشیم سهام بگیریم . چه انتظاری از بازار داری آقا شما هم دلت خوشه ها ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد