یکشنبه - 9 شهریور 92

امروز بازار جالبی داشتیم. همانطور که روز قبل برایتان نوشتم با تصمیمی که اوباما گرفته است منوط به تصمیم کنگره خواهد شد و امروز به محض اینکه کنگره تصمیم گیری در مورد جنگ را به 18 شهریور موکول کرد , بلافاصله با صف خرید کلیه سهم ها روبرو شدیم و بازار کلاً مثبت شد. تا 18 شهریور هم باید کنگره منتظر گزارش بازرسان سازمان ملل بماند که با توجه به جو موجود , احتمال تصویب آن کمتر خواهد شد.

کنگره با توجه به جو عمومی دنیا و جو داخلی آمریکا و  هزینه ها که باید در جنگی که هیچ همراهی ندارد بپردازد , احتمال تصویب آن کم است. لذا دو توصیه پیشنهاد می گردد:

1- کسانیکه میان مدت کار میکنند , سهم هایی که افت خوبی داشته اند را خریداری نموده و یا پرتفوی خود را اصلاح کنند.

هر جنگی نمی تواند بیش از یک ماه طول بکشد و آمریکا هم خواهان جنگ دراز مدت نیست و شما هم در منفی باید صبور باشید.

2- کسانیکه کوتاه مدت کار می کنند با در نظر گرفتن ریسک آن در 16 و 17 شهریور می توانند نقد شوند و در صورت افت بازار با افت 10 - 15 %  اقدام به خرید مجدد نمایند و در صورت مثبت شدن هم 4- 6 % از دست خواهند داد که باید هزینه این ریسک را بپردازند.


سهم های پتروشیمی با توجه به اینکه وزیر اقتصاد از عدم افزایش حامل های انرژی تا پایان سال خبر داده است , ریسک سرمایه گذاری کمی دارند و افزایش 10 5 را در پیش رو دارند از بهترین سهم های این گروه :

شیراز : تعدیل عایدی و راه اندازی پروژه های افزایش تولید خود

کرماشا , خراسان , شپدیس : افزایش نرخ اوره جهانی و عدم افزایش نرخ خوراک

کلیه پتروشیمی ها با تعدیل در گزارش 6 ماهه روبرو هستند و از انتهای شهریور ماه گزارشات به بازار ارسال می گردد.


پارسان :

پاراسان گزارش خود را با پیش بینی سود 180 تومانی روانه بازار کرده است که با توجه به اعلام این گزارش در محدوده 900 بازگشایی می گردد که کمی از آن انتظار بیشتر می رفت .

لازم به ذکر است خرید پتروشیم شیراز در سهم لحاظ نشده است که می تواند ارزش سهم را تا 1100 تومان بالا ببرد.


شبندر :

شبندر باز هم افزایش سود داد و 13 تومان به ازاء هر سهم در سال 92 قابلیت افزایش سود آوری را ارائه داده است. شبندر پتانسیل بالایی برای افزایش قیمت دارد و می توان جزء بهترین سهم های بازار باشد.

این سهم به تدریج به ارزش واقعی خود نزدیک میشود و بدون ریسک می توان در ان سهامداری کرد.


شاوان :

بالاخریه شاوان هم گزارش حسابرسی شده داد که 284 تومان سود دیده است که می تواند قیمت سهم را تا 1500 تومان بالا ببرد و سهامدارانش را خوشحال کند. شاوان هم می تواند از بابت شفاف سازی مشابه شبندر , 125 تومان تعدیل دیده است که بسیار با اهمیت است. لذا خرید شاوان در زیر 1500 و در زمان بازگشایی بسیار سودمند است. ( حداکثر تا 1800 تومان )


بانکی ها :

شایعه افزایش سود بانکی ها که باعث تحمیل هزینه بیشتر به سهام شرکتهای بانکی می گردد , باعث میشود که این شرکتها با تعدیل منفی روبرو گردند. لذا در سهامداری آنها دقت کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد