نکاتی بسیارمهم در مورد سیمانیها :

نکاتی بسیارمهم در مورد سیمانیها :


در مورد سیمانیها نکاتی وجود دارد که به شرح زیر اعلام می شود :

  

1- حمل و نقل تاثیر زیادی در هزینه صادرات سیمان دارد و به طور طبیعی کشورهای همسایه بازارهای مناسبی برای سیمان صادراتی ایران هستند چرا که هزینه حمل سیمان به این بازارها پایین می باشد و با توجه به پروزه های بازسای در کشورهای  افغانستان و علی الخصوص صادرات سیمانیها در وضعیت مطلوبی می باشد.

2- قیمت سیمان صادراتی ایران افزایش قیمت 3 تا 10 دلاری در سال جاری داشته است.

3- تا پایان برنامه پنجم توسعه باید  تولید ۱۱۰ میلیون تن سیمان محقق شود که با این حساب باید از همین الان برای توسعه صادرات سیمان فکر جدی شود.بنابراین صادرات سیمان به سایر کشورها و علی الخصوص کشورهای آفریقایی در دستور کار قرار دارد.

4- از اردیبهشت ماه امسال قیمت‌گذاری سیمان به انجمن سیمان واگذار شده است.

5- سیمان آبیک با نماد سابیک در حال حاضر بزرگترین کارخانه تولید سیمان در ایران و خاورمیانه محسوب می‌شود که بزودی در بازار سرمایه عرضه خواهد شد از طرفی قرار است ظرفیت تولید سابیک به 21 هزار تن در روز برسد.طرح توسعه ای که قرار است در شهریور اتفاق بیفتد که با اجرای طرح توسعه آن دیگر  کمبود سیمان در پایتخت وجود نخواهد داشت.

6- صادرات سیمان و کلینکر نسبت به مشابه سال قبل از نظر مقداری 49.82 درصد رشد داشته است که به نظر می رسد با توجه به فاصله قیمتی در داخل کشور با متوسط قیمت در کشورهای همسایه این روند تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد.

7- بیشترین میزان صادرات سیمان بین شرکت های بورسی در 3 ماهه اول متعلق به شرکت های سیمان ایلام، مازندران، خوزستان، ارومیه، هگمتان، غرب و شاهرود بوده است که البته شرکت هایی که از نظر جغرافیایی در کنار مرز واقع گردیده اند به دلیل هزینه حمل کمتر دارای قیمت فروش بالاتری می باشند.

8- بیشترین درصد رشد صادرات سیمان در 3 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل متعلق به شرکت های سیمان دشستان، سفید نی ریز، بجنورد، صوفیان، آبیک و اصفهان بوده است که توانسته اند رشد صادراتی بیش از 100 درصد را در کارنامه خود ثبت نمایند.

9- بیشتر میزان صادرات کلینکر در 3 ماهه اول سال متعلق به شرکت های سیمان ساروج بوشهر، شهرکرد، مازندران، هرمزگان، بجنورد و کارون بوده است.

10- یکی از صنایعی که اصلاح استاندارد شماره 16 حسابداری بر روی آن تاثیر گذار است همین صنعت می باشد .عدم افزایش نرخ حامل های انرژی نیز بر روی برخی شرکت ها که برای شش ماهه دوم سال افزایش برای آن لحاظ کرده اند تاثیر خوبی دارد.مثل ستران!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد