نمودارهای تکنیکالی شاخص کل چه می گویند؟ - مهم

نمودارهای تکنیکالی شاخص کل چه می گویند؟
با وجود قرار داشتن شاخص در موج سوم صعودی و فتح قله های جدید در میان مدت، احتمال اصلاح شاخص در کوتاه مدت وجود دارد و با توجه به ریزش اخیر شاخص در هفته گذشته، احتمال برگشت آن به سمت بالا به ترتیب تا محدوده های 59800 و 61000 واحد در روز های آتی و سپس ریزش مجدد این نماگر تا سطوح 57200 و حتی 56300 واحدی وجود دارد.
  
نمودار سه خط شکست شاخص در تایم روزانه، بلوک نزولی و الگوی برگشتی را بوجود آورده است که احتمال اصلاح شاخص به سمت پایین را نمایش می دهد.

در نمودار زیر سه واگرایی میان قیمت و اسیلاتور را مشاهده می کنید که نمایانگر کاهش قدرت رو به بالا و احتمال شروع فاز اصلاحی می باشد.

پس از اصلاح جزئی قیمت و برخورد آن با میانگین ها حمایت در محدوده میانگین ها (58500) شکل گرفته است که با پیکان نمایش داده شده است.

در نمودار کاگی شاخص نیز شاهد تشکیل خط نازک هستیم که نمایانگر وضعیت نزولی آن می باشد.

همچنین در شکل زیر مشاهده می کنید که شاخص در موج سوم صعودی خود و تحت یک کانال رگرسیون صعودی می باشد و پس از شکسته شدن خط رگرسیون در هفته گذشته احتمال برگشت قیمت به سمت خط رگرسیون در محدوده 60000 واحد در روزهای آینده و سپس اصلاح مجدد شاخص تا کانال رگرسون پایینی در سطح 56300 وجود دارد؛ از طرفی تغییر رنگ شاخص از حالت روند دار به حالت بی روند نیز گواه این موضوع می باشد.

نتیجه گیری: با وجود قرار داشتن شاخص در موج سوم صعودی و فتح قله های جدید در میان مدت، احتمال اصلاح شاخص در کوتاه مدت وجود دارد و با توجه به ریزش اخیر شاخص در هفته گذشته، احتمال برگشت آن به سمت بالا به ترتیب تا محدوده های 59800 و 61000 واحد در روز های آتی و سپس ریزش مجدد این نماگر تا سطوح 57200 و حتی 56300 واحدی وجود دارد.

علیرضا مهدی پور

مدرس دوره های آموزش عالی دانشگاه علوم اقتصادی



لذا پیشنهاد می گردد قبل از اتفاقات فوق تصمیم مبنی بر میان مدت و یا نوسانگیری در سبد خود را بگیرید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد