اعلام استراتژی پیشنهادی در این بازار منفی این روزها :

اعلام استراتژی پیشنهادی در این بازار منفی این روزها :

می بینید که حال و هوای جنگی داره می وزه و از بورس در این شرایط نباید انتظار معجزه داشت. کسانی که طی هفته قبل نقد شدند توصیه میکنم فعلا از هر گونه خرید احساسی دوری کنند.تابستان سال 1367 زمان جنگ ایران و عراق ناگهانی ایران قطعنامه 598 سازمان ملل را پذیرفت در آن زمان ظرف24 ساعت چنان اوضاع بازار بهم ریخت که طلا به یک سوم قیمت رسید و تمام اقلام کالا در بازار نیز به همین وضعیت دچار شدخیلیها سکته کردند وعده ای نیز خود کشی و جماعت زیادی نیز ورشکست شدند .نتیجه چه شد؟؟؟ کسانی که صبر کردند وکالایشان را به ضرر نفروختند بعد از چند ماه پیروز میدان بودند با کلی سود اضافه.حالا که وضعیت فعلی بورس که اصلا قابل مقایسه با آن وضع نیست فقط انسان میماند که به حال این صف نشینان بخندد یا تاسف بخورد .تماما افراد تازه وارد وکاملا بی تجربه که باعث بهم ریختن بازار وتضعیف روحیه بقیه میشوند.وبعد از مدتی متوجه اشتباه خود میشوند که دیگر پشیمانی سودی نخواهد داشت.

  

شلیک چند موشک آزمایشی و یک پیش نویس میتواند با توجه به وضعیت شاخص کل باعث شکسته شدن حمایتها و جذاب شدن بیشتر سهمهای بنیادی شود برنده واقعی کسانی هستند که حتی به اندازه یک اپسیلون نقدینگی برای هفته آینده دارند.برای تصویب هر قانونی یک پیش نویس تهیه میشود و تهیه پیش نویس امری معمولی است همه جا ایران نیست که صبح از خواب بیدار شویم یک نفر قانونی تصویب کند بدون اینکه قبلا اطلاع رسانی شده باشد آنجا برای هرقانونی ابتدایک پیش نویس تهیه میشود و بعد از اعمال نظر صاحب نظران و اساتید در لابی ها به رای گذاشته میشود و اگر رای آورد به صحن پارلمان یا کنگره میرود و اگر مصوبه اجرایی باشد رئیس جمهور باید آن را امضا و تایید کند(شواری نگهبان ندارندو میتواند حتی آن را اجرا نکند ولی اینجا صبح که رئیس طالبانی یک دانشگاه برکنار میشود تا ظهر نشده یک طرح به مجلس میبرند که دامنه اختیارات سرپرست وزارتخانه را محدود به عزل و نصب آبدارچی وزارتخانه کنند.

دوستان عزیز حمایت شاخص در محدوده 58500 شکسته شد و انتظار افت تا 56000 با تلرانس 1000 واحد (اصلاح مابین 55500 تا 57500) انتظار داریم

دوستان شاخص در محدوده 55000 تا 56500 به کف کانال بزرگ برخورد میکنه که بزرگان بازار همگان بر این باورند شاخص بعد از رسیدن به 56000 یک گام صعودی بزرگ برمیداره .
شاخص احتمال صعود تا 85000 تا هم تا آخر سال داره ... اگر ایران وارد جنگ نشه و اگر دلار در همین محدوده 3000 تا 3500 تومن بمونه شاخص رشد خواهد کرد
از هفته دیگه وارد آخر ماه میشیم و تسویه صندوق ها در پیش داریم
دوشنبه و تصمیم کنگره آمریکا مهمترین عامل برای حرکت شاخص میتونه باشه اگر منفی باشه بورس منفجر میشه و امیدوارانه مقاومت های 61000 میشکنه و اگر مثبت باشه هم از اوایل مهر من فکر کنم شاخص رو برشد بشه

اگر از من می پرسید چقدر این کاهش قیمت ها ادامه پی ادامه پیدا می کند خواهم گفت: ادامه این تهدیدها و یا تصمیم های حمله از طرف سوریه اصلا به نفع بورس نخواهد بود. ما ایرانیها متاسفانه اول حمله را خودمون برای اقتصادمون می کنیم. امریکا یک طرح 60 روزه برای حمله داره ولی ما از هفته قبل به پول و سرمایه خود حمله کردیم. از ماست که بر ماست.

شخصا تصمیم گرفتم سهامداری کنم و با سهام خود باشم. اگر سهامتان بنیادیه و اگر به پولش نیاز ندارید بزارید باشه... ببینید این بازار روزهای خوب و بد را زیاد دیده و قیمت سهام خیلی بالا پایینی ها به خود دیده است. مثلا ما مپنای 510 تومانی را 3 سال پیش دیدیم. سال قبل به قیمت 165 تومان و امسال به قیمت 720 تومان هم رسید. کسی موفقه که بتونه در قیمت های پایین در یک یا چند سهم مناسب سرمایه گذاری کند وسالهای سال با آن سهم باشد. حقوقی ها کسانی هستند که حاضر نیستند در روزهای منفی سهام خود را با ضرر بفروشند و ترکیب سهامداری حقوقی ها عوض نخواهد شد بلکه پس از افت مناسب شروع به خرید کلی در سهامهای ارزنده بازار خواهند شد.

بنده در سال 82-83 شاهد بودم که با روی کار امدن دولت قبلی شاخص از 14600 تا 8700 طی یکسال افت کرد. خوب سرمایه خیلی از افراد به یک ششم رسید. حال خیلی ها وخیم بود و خیلی ها متاسفانه قدرت تحمل نداشتند وسکته کردند.
کسی را می شناختم که سرمایه خیلی از بستگان را تو بورس وارد کرده بود و بر اثر زیان سکته کرد و در گذشت. ولی وابستگانش هیچ کدام از سهمها را نفروختند و بعدا به سود خوبی رسیدند ولی جای ان سهامدار دیگه خالی بود.

فرض کنید حمله به سوریه در بدترین حالت 2 ماه طول بکشد و بعدش جنگ تموم نمی شود. در این فاصله سهام ما 50 درصد از ارزش قیمتی خود را از دست بدهد بعدش چه اتفاقی میافتد.... ما به مجمع میرم و سود سهم خو درا می گیریم. همان سهم اینقدر جذابیت پیدا می کند که دوباره مسیر رشد قیمتی خود را پیدا می کند و دوباره بورس رشد می کند. در این حالت نه تنها ما ضرر نکردیم بلکه به سود هم می رسیم.

به عنوان یک مثال شبندر برای سال 92 ، 226 تومان سود پیش بینی که تا 240 میتونه افزایش پیدا بکنه. من میگم با پی رو ای 3.5 حداکثر تا 840 کاهش قیمت پیدا کنه و مجمع هم که باهاش بری 200 تومان بهت سود میده... بعد رشدش شروع میشه. کسانی بیشتر سود می برند که این سهم و در قیمت های پایین بتوانند دوباره خریداری کنند.

اگر بر اساس تحلیل خرید کردید باید حد ضرر خود را حفظ کنید و تازمانی که حد ضرر فعال نشده نگهداری کنید اما حد ضرر خود را به مرور زمانی میتواند بالاتر بیاورید تا سود خود را هم حفظ کنی

بنابراین اگر نقد شدید و یا میخواهید نقد شوید فعلا چون روند نزولیه حداقل تو مشخص شدن وصعیت جنگ و یا حمله احتمالی به سوریه از ورود مجدد خوددرای کنید. اگر پول لازمتان میشه الان نقد بشوید به نفعتان است.اگر سهامدارید سهامداری کنید و با کاهش قیمت دیگه کارین داشته باشید.
خدا با صابرین است و در بلند مدت کسی در سهام ضرر نمی کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی شنبه 16 شهریور 1392 ساعت 00:29

من موافق همه صحبتتون نیستم. هیچ دلیلی نداره که 10 سال هم صبر کنیم ضرر نکنیم. بنده 5 تا سهم از سال 82 دارم تا الان هم دست نزدم اما تازه به پول 10 سال پیشم رسیدم. کاش همون موقع که همه میفروختن منم فروخته بودم دوستام که فروختن بسیار بهتر از من عمل کرده و کمتر ضرر کردن سهمای ضعیفی هم نداشتم وبیمه وتوصا ونفت خصدرا. وتوصا 350 خریدم ده سال پیش

دوست من ممنونم که نظر خودتونو می گین. بنده همیشه در خرید هام سعی کردم بنیان سهم ها رو هم در نظر بگیرم با اینکه برخی نمودارها خیلی قوی به خرید یا فروش سهم راهنمایی می کنن. مثل فولاد که در 390 سیگنال فروش داد و بنده باز هم باهاش موندم. البته می بینید که توی همین بازار منفی هم دوام آورده و زیاد منفی نمیشه. شپدیس - خراسان و ... هم همینطور / لذا در نظر گرفتن بنیانهای محکم برای سهم هایی که شکستنی نیستن و یا دیر میشکنن از استراتژی های بنده هست و خواهد بود.
بازم از راهنماییتون به بنده و بقیه خوانندگان سپاسگزارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد