ظریف: به توافق رسیدیم

ظریف: به توافق رسیدیم
بالاخره پس از پنج روز مذاکرات بسیار فشرده و دشوار، ایران و کشورهای گروه 1+5 توانستند به توافق دست یابند. این خبری است که از سوی سخنگوی اشتون اعلام شده و به طور رسمی مورد تأیید قرار گرفته است. هنوز خبری از جزئیات این توافق منتشر نشده است.

به گزارش «تابناک» از ژنو، مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد ایران و گروه 1+5 توانسته اند به توافقی درباره موضوع هسته ای ایران دست پیدا کنند. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در صفحه توئیتر خود این خبر را تأیید کرده است.

به گزارش خبرنگاران حاضر در ژنو، قرار است سند مورد توافق طرفین، تا دقایقی دیگر به طور رسمی به امضای وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 برسد و پس از آن، وزرا با حاضر شدن در جمع رسانه ها، به ارائه توضیحاتی درباره توافقنامه بپردازند.

کاترین اشتون در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت هم اکنون وزرای 1+5 به ساختمان مقر سازمان ملل در ژنو می روند تا متن توافقنامه را امضا کنند و پس از آن، کنفرانس خبری برگزار خواهد شد. قرار است ظریف و اشتون نیم ساعت دیگر با هم ملاقات کنند. در حال حاضر (5:43 به وقت تهران) وزرای خارجه هتل را ترک کرده و به سمت مقر سازمان ملل به راه افتاده اند. 


هر چند این توافق باعث بالا رفتن برخی سهم ها و افت برخی دیگر خواهد شد . ولیکن بواسطه اثرات مثبت آن در زندگی بسیاری از ایرانیان , نسبت به این موضوع باید به دید مثبت گریست/ با تشکر از آقای ظریف و روحانی و ...
نظرات 1 + ارسال نظر
مطهر یکشنبه 3 آذر 1392 ساعت 06:29 http://modara.blogfa.com

با سلام و سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد