نگاهی به بازار فردا،شنبه و برخی گروه های مهم

  

شاخص بورس در هفته ای که سپری شد رشد بسیار خوبی را تجربه کرد و از 78،424 واحد به بیش از 82 هزار واحد رسید.استارت جدید رشد شاخص با خبر مذاکرات مثبت هسته ای شروع شد و در آخر هفته و با سخنان مثبت رئیس جمهور از بازار سرمایه پایان یافت.روند بازار در هفته جاری نیز مثبت می باشد و تحت تاثیر اخبار و رویدادهای اقتصادی داخلی و روشن شدن بیشتر اثرات لغو تحریم ها بر صنایع داخلی خواهد بود.

در جدیدترین اخبار سیاسی شورای اتحادیه اروپا طی اعلامیه‌ای که در سایت رسمی خود منتشر کرده اعلام کرده تحریم‌ها علیه 17 شرکت ایرانی را ‏ادامه می‌دهد.عراقچی در این باره گفته: اجرای تحریم های گذشته خلاف توافق نامه جدید نیست اما خلاف روحیه همکاری و ‏حسن نیت در شرایطی است که در حال آماده سازی توافق جدید بین ایران و کشورهای 1+5 هستیم .

در دیگر اخبار دبیرکل سازمان ملل پیش بینی کرده به زودی شورای امنیت سازمان ملل در جلسه ای کاهش تحریم های اعمال شده بر ایران را ‏بررسی کند. نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اجرای توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای ۱+۵ در اواخر دسامبر خبر داده است.

فردا پتروشیمی ها روند متعادل خود را دنبال خواهند کرد.افزایش نرخ دلار به کانال 3000 تومان در روز پنج شنبه خبر خوبی برای گروه می باشد ولی در مورد نرخ خوراک هنوز بررسی ها ادامه دارد و ابهام در این زمینه همچنان وجود دارد.

خودرویی ها همچنان با توجه به ترسیم چشم انداز مثبت برای آنها مثبت خواهند بود ولی کم کم به نقاط مقاومتی خود نیز خواهند رسید.مهمترین خبر این گروه ورود بزرگان صنعت خودروی جهان در همایش صنعت خودروسازی ایران در روز شنبه ( فردا) خواهد بود.مدریر ارتباطات رنو گفته لغو تحریم های خودرو خبر خوبی برای ماست زیرا ایران یک بازار مهم برای رنو محسوب می باشد

در این گروه انتشار خبر استعفای رئیس شورای رقابت این روزها بر بلاتکلیفی تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو خواهد افزود

برخی خودرویی ها افزایش سرمایه نیز دارند و برخی نیز روند رو به رشد تولید را آغاز کرده اند. مدیر عامل گروه ایران خودرو با بیان اینکه در 100 روز گذشته شاهد افزایش 53 درصدی تولید بوده ایم، گفته: روند ‏افزایش تولید ادامه خواهد یافت تا به هدف تولید میانگین روزانه یک هزار و 800 دستگاه دست یابیم.

بیشتر دارویی ها این روزها با توجه به ببرخورد به نقاط مقاومتی متعادل شده اند ولی همچنان در برخی سهام رشد قیمت را تجربه می کنند.هر چند با لغو تحریم ها موانع اساسی در این گروه برداشته می شود ولی نیم نگاهی نیز به سمت کاهش احتمالی نرخ دلار دارند !

در فولادی ها دویچه بانک روز گذشته اعلام کرد که تصمیم ایران مبنی بر کاهش موقت فعالیتهای غنی سازی خود در مقابل لغو محدود ‏تحریمها می تواند تأثیرات فوری و مثبتی بر روی مصرف فولاد بگذارد.همچنین فولادی ها در انتظار بودجه سال 93 و رقم اختصاص یافته به فاکتورهای تاثیر گذار بر این صنعت و همچنین طرح های عمرانی هستند .

بانکی ها روزهای پر تحرکی را تجربه می کنند.بهبود وضعیت اقتصادی کشور تاثیر ویژه و مثبتی بر این گروه خواهد داشت. در این گروه وزیر اقتصاد ترکیه گفته: در پی توافق هسته ای ایران و ۵+۱ موانع ارتباط بانک‌های ترکیه با ایران برطرف شده و نه تنها هالک ‏بانک بلکه سایر بانک های این کشور قادر به انجام پرداخت ها برای ایران خواهند بود.

در تجهیزاتی ها دادگاه عالی اروپا به لغو تحریم‌های وضع‌شده علیه یک شرکت ایرانی فعال در بخش انرژی رای داد. شرکت فولمن شریک ‏ایرانی شرکت های بورسی مپنا و ایران ترانسفو در زمینه تامین و اجرای پروژه های نیروگاهی است.‏

سنگ آهنی ها همچنان تحت تاثیر اخبار مربوط به توافق احتمالی میان این شرکت ها با فولادی ها بر سر نرخ فروش و میزان پرداخت عوارض و بهره مالکانه توسط هر یک از آنها خواهند بود.ضمن اینکه هفته گذشته تعداد 5 کشتی سنگ آهنی در مجموع 154 هزار تن سنگ آهن در اسکله های بندر شهید رجایی برای صادرات بارگیری کرد

لیزینگی ها به دنبال خودرویی ها حرکت می کنند ولی رشد سود آنها منوط به رشد تولید همه خودروسازان می باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد