دلایل رشد بانکی ها


  توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 آثار مثبتی در روند معاملات بازار سهام طی روزهای ابتدایی هفته جاری بر جای گذاشته است...


 

. در پی این امر، عرضه سنگین سهام شرکت ها توسط سهامداران آنها در روند معاملات مشاهده می شود که به نظر می رسد این امر جهت جلوگیری از رشد قابل توجه شاخص کل و نیز حبابی شدن قیمت سهام شرکت های فعال بورسی رخ داده است.

کاهش شدت تحریم های اعمالی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور در درجه اول شکوفایی گروه بانک را موجب خواهد شد. چراکه بهتر شدن اوضاع اقتصادی و رونق فضای کسب و کار توانایی بانک ها جهت اعطای تسهیلات بانکی به شرکت های تولیدی را افزایش می دهد. علاوه بر این، هر صنعتی که رشد تولید و فروش محصولات در شرکت های فعال آن اتفاق بیافتد، تأثیر مثبتی در بالندگی بانک ها در پی خواهد داشت. به عبارت دیگر گروه بانک از جمله گروه هایی است که از رشد صنایع مختلف تأثیر مثبت می پذیرد.

بانک ها در حالی به دلیل مشکلات ناشی از اعمال تحریم های بانکی از رشد بازار سهام بی نصیب مانده اند که بسیاری از صنایع بازدهی های مناسبی را از ابتدای سال جاری تاکنون به دست آورده اند، از این رو می توان گفت گروه بانکی از پتانسیل های زیادی جهت رشد قیمت سهام برخوردار است.

این گروه از جمله گروه هایی است که پارامترهای اثرگذار در وضعیت سودآوری آن وابستگی چندانی به بودجه کل کشور ندارد. چراکه نرخ سود سپرده ها توسط بانک مرکزی تعیین می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد